مجتبیمجتبی، تا این لحظه: 21 سال و 5 ماه و 4 روز سن داره

http://moji79.blogfa.com

انواع لالایی در کودکی ما بچه ها

1391/2/13 21:23
نویسنده : شاگرد آسمون
10,256 بازدید
اشتراک گذاری

لالالالا گل نازی           بابات رفته به سربازی
لالالالا گل نعنا             بابات رفته شدم تنها
لالالالا گل پسته          بابات رفته کمر بسته
لالالالا گل خاشخاش    بابات رفته خدا همراش
لالالالا گل پسته          بابات بار سفر بسته
لالالالا گل کيشميش    بابات رفته مکن تشويش

هورا

لالا لالا ملوس ململ        که گهوارت چوب صندل
لحافت چيت هندستون     که بالشتت پَر سيستون
لالا ای باد تابستون         نظر کن سوی هندستون
بگو بابا عزيز من             برای رودم کتون (= کتان) بستون

یول

گلم از دس برفت و خار مونده         به من جبر و جفا بسيار مونده
به دستم مونده طفل شيرخواری     مرا اين يادگار از يار مونده ...

گاوچران

سوزنم شعاع خورشيد و
نَخَم رشته ی بارون
از حرير صبح روشن
می دوزم پيرهن الوون
واسه تو بچه ی شيطون
لالالالا   لالالالا
پيشونيت آينه ی روشن
دوتا چشمات،دو تا شمعدون
مثه مهتاب توی ايوون
ديگه چشمات و بخوابون
لالالالا  لالالالا

نیشخند

لالالالا که لالات می کنم من      نگا بر قد و بالات می کنم من
لالالالا که لالات بی بلا باد        نگهدار شب و روزت خدا  باد 

لبخند

 

پسندها (1)

نظرات (4)

مامان علي خوشتيپ
14 اردیبهشت 91 8:44
ممنون بهمون سر زديد لالايي هاي زيبايي بودن
مادر
14 اردیبهشت 91 16:35
سلام ممنون به ما سر زدی شما را لینک کردم... فقط تعداد دوستانم بیشتر از 40 نفر هستش و ممکنه اسمت را نبینی تا زمانیکه حالت حرکتی به اسامی بدم...
مامان خورشيد
16 اردیبهشت 91 7:43
آخي دلم گرفت. يهو ياد بچه گيم افتادم كه دوره جنگ بود و همش توي فيلمهاي ايراني مامانا برا بچه ها از اين لالايي ها مي خوندند كه باباها رفتند جبهه. قشنگ بود و پر از خاطره.
مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
18 اردیبهشت 91 5:15
قشنگ بود.